Антибулінг

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) 

Мета: організувати у закладі ефективну комплексну превентивну роботу з питань припинення різних видів насильства в  освітньому середовищі.

 

Зміст роботи

Виконавці

 

1.      СПРИЯННЯ ЗАПОБІГАННЮ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)

В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

1.1.

Інформаційно-просвітницька діяльність серед учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування) та нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках.

Педагог-організатор,

класні керівники,

практичний психолог

Постійно

1.2.

Профілактична діяльність, спрямована на запобігання вчиненню дитиною та стосовно дитини булінгу (цькування).

Педагог-організатор,

класні керівники, практичний психолог

Постійно

1.3.

Координація діяльності та взаємодії між закладами освіти та іншими об’єктами регулювання на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.

Дирекція закладу.

Районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Служба у справах дітей.

Постійно

1.4.

Вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або потерпіли від булінгу (цькування).

Засновник закладу освіти.

Дирекція закладу.

Районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Служба у справах дітей.

За потреби

1.5. 

Внести у річний план закладу заходи профілактичного спрямування, ініціювати та організовувати превентивні заходи з питань попередження різних видів насильства у системі «вчитель-учень», «учень-учні», «батьки-учень»   

Дирекція закладу

щорічно

1.6 .

Робота ради з профілактики правопорушень.

Дирекція закладу

постійно

1.7.

Виробити алгоритм дій щодо реагування на випадки булінгу у шкільному середовищі.

Дирекція закладу

переглядати щорічно

1.8.

Проведення превентивних тренінгів для учнів закладів освіти

Практичний психолог

Щорічно

1.9.

Організувати  роботу з батьками щодо роз’яснення наслідків жорстокого поводження з дітьми, а також з особами, що становлять найближче оточення дитини, яка постраждала від жорстокого поводження, або потерпає від реальної загрози його вчинення

Дирекція закладу,

класні керівники

Постійно

1.10.

Розглядати на педагогічних радах питання превенції булінгу в освітньому середовищі.

Дирекція закладу

Щорічно

2.      ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТВОРЕННЯ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

2.1.

Призначити відповідальну особу

з питань запобігання та протидії насильства в освітньому середовищі.

Дирекція закладу

 

2.2.

Перегляд плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування).

Дирекція закладу

Щорічно

2.3.

Проведення моніторингу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування).

Дирекція закладу

Щоквартально

2.4.

Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування).

Дирекція закладу

Постійно.

1.      ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

3.1.             

Науково-методичний та навчально-методичний супровід підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо формування соціальних компетентностей та навичок запобігання булінгу (цькування).

Дирекція закладу

Постійно

3.2.             

Проходження педагогічними працівниками онлайн  курсів щодо протидії та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти.

Педпрацівники

Протягом навчального року