Антибулінг
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування)
Мета: організувати у закладі ефективну комплексну превентивну роботу з питань припинення різних видів насильства в освітньому середовищі.
№ |
Зміст роботи |
Виконавці |
|
|||
1. СПРИЯННЯ ЗАПОБІГАННЮ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ |
||||||
1.1. |
Інформаційно-просвітницька діяльність серед учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування) та нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках. |
Педагог-організатор, класні керівники, практичний психолог |
Постійно |
|||
1.2. |
Профілактична діяльність, спрямована на запобігання вчиненню дитиною та стосовно дитини булінгу (цькування). |
Педагог-організатор, класні керівники, практичний психолог |
Постійно |
|||
1.3. |
Координація діяльності та взаємодії між закладами освіти та іншими об’єктами регулювання на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти. |
Дирекція закладу. Районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Служба у справах дітей. |
Постійно |
|||
1.4. |
Вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або потерпіли від булінгу (цькування). |
Засновник закладу освіти. Дирекція закладу. Районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Служба у справах дітей. |
За потреби |
|||
1.5. |
Внести у річний план закладу заходи профілактичного спрямування, ініціювати та організовувати превентивні заходи з питань попередження різних видів насильства у системі «вчитель-учень», «учень-учні», «батьки-учень» |
Дирекція закладу |
щорічно |
|||
1.6 . |
Робота ради з профілактики правопорушень. |
Дирекція закладу |
постійно |
|||
1.7. |
Виробити алгоритм дій щодо реагування на випадки булінгу у шкільному середовищі. |
Дирекція закладу |
переглядати щорічно |
|||
1.8. |
Проведення превентивних тренінгів для учнів закладів освіти |
Практичний психолог |
Щорічно |
|||
1.9. |
Організувати роботу з батьками щодо роз’яснення наслідків жорстокого поводження з дітьми, а також з особами, що становлять найближче оточення дитини, яка постраждала від жорстокого поводження, або потерпає від реальної загрози його вчинення |
Дирекція закладу, класні керівники |
Постійно |
|||
1.10. |
Розглядати на педагогічних радах питання превенції булінгу в освітньому середовищі. |
Дирекція закладу |
Щорічно |
|||
2. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТВОРЕННЯ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА |
||||||
2.1. |
Призначити відповідальну особу з питань запобігання та протидії насильства в освітньому середовищі. |
Дирекція закладу |
|
|||
2.2. |
Перегляд плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування). |
Дирекція закладу |
Щорічно |
|||
2.3. |
Проведення моніторингу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування). |
Дирекція закладу |
Щоквартально |
|||
2.4. |
Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування). |
Дирекція закладу |
Постійно. |
|||
1. ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ |
||||||
3.1. |
Науково-методичний та навчально-методичний супровід підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо формування соціальних компетентностей та навичок запобігання булінгу (цькування). |
Дирекція закладу |
Постійно |
|||
3.2. |
Проходження педагогічними працівниками онлайн курсів щодо протидії та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти. |
Педпрацівники |
Протягом навчального року |
|||